Serious Sam (HD): The Second Encounter [PC]

Datum vydání: 2002/2010

Druhý díl, což je prakticky druhá část prvního dílu, protože byl rozdělený na dvě poloviny, začíná tam, kde předchozí díl skončil. Sam ukradl létající talíř a vydal se vesmírem daleko daleko daleko až dorazil do… Jižní Ameriky v dobách Aztéků. Stále se snažíme najít a zničit zlého boha jménem Mental. V prvním díle jsme porazili jeho generála UGN-Zan III a v druhém se utkáme se dalším – s Mordecai The Summoner.

Zatímco první díl se celý odehrával v Egyptě, tady kromě Jižní Ameriky ještě projdeme Persii a také středověk.

Druhý díl, tedy druhá část, mi osobně připadá daleko lepší, než ten/ta první. Croteam tu ukázal, že má spoustu kreativních a talentovaných lidí, kteří mají skvělé nápady.

Spoustu věcí zůstalo při starém. Stále je to humorná tupá střílečka, kde hlavní hrdina Sam musí vystřílet obrovské armády monster a u toho vtipně hláškovat. A jako vždy s tím, že monstra tak nějak postrádají logiku a klidně v Azteckém chrámu potkáme robota či ufouna či draka.

Zatímco ve First Encounter byly jednotlivé mapy víceméně na jedno brdo, kdy jsme procházeli většinou jen velké prostory v egyptském prostředí, u druhého platí, že co mapa, to velice osobitý, unikátní styl. Třeba hned druhá mapa v první epizodě jménem Valley of the Jaguar představuje neskutečný zážitek.

Drak v dálce aneb Boje mohou probíhat i na dálku

Začínáte ve veliké jeskyni, kde kromě střílení si užijete i nějaké to přeskakování po plošinkách, či různé jiné druhy hopkání. Když se konečně dostanete na konec jeskyně, máte pocit, že už za sebou máte nějaký ten kus cesty. A pak najednou se dostanete ven a zahlídnete konečně „Údolí jaguára“, což je veliký prostor s malou pyramidou uprostřed. Tahle pyramida má na sobě dva podstavce pro dvě sochy jaguára. A ve třech světových stranách se nachází tři pompézní chrámy. Sam tedy musí projít tyhle dva chrámy a v každém najít zlatou sošku jaguára a dát na podstavec uprostřed údolí. To nakonec otevře ten třetí.

Teprve tam je konec mapy. Epické, vskutku.

Čekali byste, že chrám bude jen řada chodeb a arén přecpaných monster? Inu, tvůrci se rozhodli i pro nějaké ty pasti typu – na stěnách budou bodce a v místnosti bude podivně silný vítr. V další místnosti je tma a po zemi jde světlo, které vytváří něco jako cestu. Takže jdeme po cestě, přičemž šlápnutí do tmy nás potrestá hromadou monster.

Persie je prostě dechberoucí

A to jsem stále popsal cca první dvě mapy, co se odehrávají v džungli. Další dvě nás zavedou do Azteckého města a poslední „The Pit“ je podzemní chrám.

Nápadů je tu ale daleko víc. Co kdyby aréna, kde se bojuje s armádou nepřátel nebyla jen aréna, ale země by odrážela jako trampolína? Co kdybychom měli tunel, kde nejde poznat co je nahoře a dole? (V HD verze předěláno na tzv. „pračku“).

Město Bohů

Mapy odehrávající se v Persii jsou neskutečně velkolepé, epické, legendární. Přičemž mnohdy oceníme fakt, že tu jsou nové zbraně jako je motorová pila, plamenomet a hlavně odstřelovačka. Ta zvyšuje zábavnost celé akce v řadách desítek procent. Nová je také celá řada monster jako je třeba chlápek s motorovkou, co má místo hlavy dýni. Nebo různé druhy ufounů. Nebo pořádně otravný druh dráčka.

V Persii navštívíme mapy jako je Ziggurat, Sloní átrium nebo Nádvoří Gilgameše. Nejvýraznější a nejzajímavější je ale Babylonská věž (The Tower of Babel). Místy už jsem si říkal, že jsou ty boje možná až přehnané. Naštěstí ještě přibyla jedna nová zbraň a to Serious Bomb, bomba, která promaže některé větší vlny monster.

Zasněžená vesnička

Poslední epizoda – středověk – nás zavede do velkého hradu jménem The Citadel, středověké vesničky The Land of Damned, co se dělí na dvě části – zasněženou vesničku a lávovou jeskyni, přičemž vrcholem je boj u ledového hradu. Poslední mapa – kde je asi tisíce monster – se odehrává ve velké katedrále (The Grand Cathedral), přičemž jeden z posledních bojů v celé hře bude trvat celý den a celou noc.

Musím také pochválit hudební složku, protože v prvním díle sice nebyla špatná a našlo se hned několik dobrých nápadů, ale víceméně splývala a moc si z ní člověk nezapamatoval. Ovšem tady – první dvě mapy se drží bubnování nad podtrhnutí atmosféry… Ovšem už od třetí se začnou vyskytovat zajímavé tracky, tracky co se perfektně hodí k danému místu, podtrhnou jeho ponurost či epičnost.

Boj s obřím zmetkem

Kdybych měl zmínit nějaké slabší stránky, tak stejně jako u prvního dílu je poznat, že je to spíše zaměřené na multiplayer, protože ty obrovské armády monster se v cooperative čistí snadněji. Navíc už na střední obtížnost je Serious Sam někdy až nesmyslně tuhý, téměř nehratelný.

Stejně jako první část se i ta druhá dočkala HD verze, která se obsahově nijak neliší (až na jednu předělanou místnost), jen svým vzhledem. Proč tedy nemít hezčí textury a hezčí monstra, když je možnost?

Serious Sam (HD): The Second Encounter můžu tedy v klidu doporučit. Je to naprostý nářez, bestovní věc na vyblbnutí. Totální odreagovačka. Kromě toho hodně kvalitní. Možná místy trochu stereotypní, takže ne moc vhodné k maratonovému hraní, ale jinak není problém. Tvůrci do toho tentokrát dali všechno a překonali sami sebe!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *